Sp. zn.: SPR. ÚS 433/15
Vážený pane Dvořáku,
tímto reaguji na Vaše žádosti o informace ze dne 12. 8. 2015 a 13. 8. 2015
podané podle ustanovení § 13 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k
informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o svobodném přístupu k informacím“). Ve svých
žádostech požadujete odpověď na níže uvedené otázky:
1) „Kdo je povinným podat kárnou žalobu […] na soudce
Ústavního soudu?“
Odpovědnost soudců Ústavního soudu za kárné provinění a kárné řízení
upravují ustanovení § 132 an. zákona č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu (dále
jen „ZÚS“). Podle
ustanovení § 134 ZÚS o zahájení kárného řízení proti soudci Ústavního soudu
rozhoduje předseda Ústavního soudu. O zahájení kárného řízení proti předsedovi
Ústavního soudu rozhoduje plénum na společný návrh alespoň tří soudců Ústavního
soudu. Ani v jednom z uvedených případů však nelze mluvit o povinnosti výše
uvedených osob kárné řízení iniciovat.
2) Dále jste Ústavní soud žádal o sdělení informací, zda
členy Vaší „Konopné církve mohou být koně a ovce a každý z obratlovců kdo má
endogenní kanabinoidní receptorový systém a bude chtít po deseti letech od registrace
pobírat plat duchovního, jak se to pozná třeba u kozy nebo tuto věc judikatura
dosud neurčila a ani žádný zákon ji neupravuje[,] a zda je takovou
církev […] povinno registrovat ministerstvo kultury nebo je dle zákona
registrována u jiného ministerstva“.
Co se tohoto dotazu týče, musím konstatovat, že se na něj zákon o svobodném
přístupu k informacím nevztahuje. Podle ustanovení § 2 odst. 4 zákona o
svobodném přístupu k informacím se povinnost poskytovat informace netýká dotazů
na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací. Vzhledem k tomu, že
tyto otázky nebyly dosud předmětem rozhodovací praxe Ústavního soudu, pak by
jejich zodpovězení z mé strany představovalo tzv. vytváření nových informací,
na něž se povinnost poskytovat informace podle výše citovaného ustanovení
zákona o svobodném přístupu k informacím nevztahuje.
S pozdravem
Ľubomír Majerčík
vedoucí analytického odboru
Žádost ministerstvu spravedlnosti
Dobrý den
Sdělte veřejně dle zákona č. 106/|199Sb.
Kdo je povinným podat kárnou žalobu na státní zástupce
a soudce nejvyššího soudu a státního zastupitelství a soudců ústavního soudu
KDYŽ kárnou žalobu nebo trestní podněty odmítají podat
soudci, VOP, státní zastupitelství, GIBS při prošetřování policie a nežádající
odsoudit veřejně činy soudců a státních zástupců, kteří nutili policii podávat obvinění na legálně jednající občany
Policie včetně GiBS má zakázáno soudy a SZ
vyšetřovat danými soudci a SZ vědomě či z nedbalosti zabité a zmrzačené a
umučené a zneuctěné občany a dokládají to soudům tak
všem OČTŘ soudní znalci a lékaři
VIZ právní věty a důkazy na ústavní stížnosti,
kterou odmítá ústavní soud MERITORNĚ projednat a rozsudek odůvodnit od
roku 20|12 celkem 4x v páté ústavní stížnosti zpracované ve spolupráci s
nejméně 5 advokáty a 5 právníky vedoucím výzkumu Dušanem Dvořákem pro
pana Miloslava Tetoura podané k 7 výročí založení odborné společnosti Konopí je
lék, o.s.
Dušan Dvořák, 12.1.1962, Tylova 963/2, 779 00 Olomouc
Sdělte prosím,
viz příloha, zda členové naší Konopné církve (mohou
být koně a ovce a každý z obratlovců http://artlanguagefactory.blogspot.cz/ kdo má
endogenní kanabinoidní receptorový systém)
A bude (DANÝ ČLEN CÍRKVE) chtít po deseti letech od
registrace pobírat plat duchovního, jak se to pozná třeba u kozy
Nebo tuto věc judikatura dosud neurčila a ani žádný
zákon ji neupravuje a zda je takovou církev je povinno registrovat ministerstvo
kultury nebo je dle zákona registrována u jiného ministerstva
Děkuji a jsem s vámi ve víře
Dušan Dvořák, 12. 1. 1962, Tylova 963/2, 779 00
Olomouc
- http://cannabis-research.blogspot.cz/
- http://konopijelek-kalendar.blogspot.cz/2015/08/ustavni-soud-etc.html
- http://konopijelek-kalendar.blogspot.cz/2015/08/ustavni-soud-verejny-ochrance-prav.html
- http://konopijelek-kalendar.blogspot.cz/2015/07/ustavni-soud-3072015-karne-rizeni.html
- http://konopijelek-kalendar.blogspot.cz/2015/07/ustavni-soud-772015-infozakon.html
- http://konopijelek-kalendar.blogspot.cz/2015/07/ustavni-soud-spr-us-43315-3-1072015.html
- http://konopijelek-kalendar.blogspot.cz/
- http://konopijelek-kalendar.blogspot.cz/2015/08/vazeny-pane-dekane-up-1482015.html
Ministerstvo spravedlnosti ČR
Vyšehradská 16, Praha 2, 128 10
tel.: +420 221 997 415
e-mail: jrozsypal@msp.justice.cz
www.justice.cz
MSP-564/2015-OT-OSV
Dne 4.9.2015
Vážený pane Dvořáku,
K Vašemu dotazu ze dne 12. 8. 2015 uvádíme
následující. Řízení o kárné odpovědnosti soudců, předsedů soudu, místopředsedů
soudu, předsedů kolegia Nejvyššího soudu nebo Nejvyššího správního soudu,
státních zástupců a soudních exekutorů a řízení o způsobilosti soudce a
státního zástupce vykonávat svou funkci upravuje zákon č. 7/2002 Sb. Osoby
oprávněné k podání návrhu na zahájení kárného řízení vymezuje ustanovení §
8 citovaného zákona, jehož text naleznete v příloze.
Kárnou
odpovědnost soudců Ústavního soudu pak upravuje zákon č. 182/1993 Sb., o
Ústavním soudu, konkrétně jeho ustanovení §§ 132 až 144. Dle § 134 odst. 1
citovaného zákona rozhoduje o zahájení kárného řízení předseda Ústavního soudu
usnesením. O zahájení kárného řízení s předsedou Ústavního soudu se pak může
usnést plénum na společný návrh nejméně tří soudců.
S pozdravem
Mgr. Jaroslav Rozsypal
vedoucí oddělení styku s veřejností
(agenda svobodného přístupu k informacím)
sekce státního tajemníka
S pozdravem
Mgr. Jaroslav Rozsypal
vedoucí oddělení styku s veřejností
(agenda svobodného přístupu k informacím)
sekce státního tajemníka
7/2002 Sb.
ZÁKON
ze dne 30. listopadu 2001
o řízení ve věcech soudců,
státních zástupců a soudních exekutorů
HLAVA III
ŘÍZENÍ O KÁRNÉ ODPOVĚDNOSTI
SOUDCŮ, STÁTNÍCH ZÁSTUPCŮ A SOUDNÍCH EXEKUTORŮ
§ 8
(1) Kárné řízení se zahajuje na návrh.
(2) Návrh na zahájení kárného řízení o kárné
odpovědnosti soudce jsou oprávněni podat
a) prezident republiky proti kterémukoliv soudci,
b) ministr spravedlnosti proti kterémukoliv soudci,
c) předseda Nejvyššího soudu proti kterémukoliv soudci
tohoto soudu a dále proti soudci soudu nižšího stupně jednajícího ve věcech
patřících do pravomoci soudů, v nichž je Nejvyšší soud vrcholným soudním
orgánem,
d) předseda Nejvyššího správního soudu proti
kterémukoliv soudci tohoto soudu a proti soudci soudu nižšího stupně
jednajícího ve věcech patřících do pravomoci soudů, v nichž je Nejvyšší správní
soud vrcholným soudním orgánem,
e) předseda vrchního soudu proti kterémukoliv soudci
příslušného vrchního soudu a dále proti soudci soudu nižšího stupně,
f) předseda krajského soudu proti kterémukoliv soudci
příslušného krajského soudu a proti soudci okresního soudu,
g) předseda okresního soudu proti soudci příslušného
okresního soudu a proti soudci jiného okresního soudu.
(3) Návrh na zahájení kárného řízení o kárné
odpovědnosti předsedy nebo místopředsedy soudu je oprávněn podat
a) prezident republiky proti předsedovi nebo
místopředsedovi Nejvyššího soudu a Nejvyššího správního soudu, předsedovi
vrchního a krajského soudu,
b) ministr spravedlnosti proti kterémukoliv předsedovi
nebo místopředsedovi soudu,
c) Veřejný ochránce práv proti kterémukoliv předsedovi
nebo místopředsedovi soudu,
d) předseda soudu proti místopředsedovi tohoto soudu a
předsedovi nebo místopředsedovi soudu nižšího stupně ve svém obvodu,
e) předseda Nejvyššího správního soudu proti
předsedovi krajského soudu a místopředsedovi krajského soudu pro úsek správního
soudnictví.
(4) Návrh na zahájení kárného řízení o kárné
odpovědnosti předsedy kolegia Nejvyššího soudu nebo Nejvyššího správního soudu
je oprávněn podat
a) ministr spravedlnosti proti kterémukoliv předsedovi
kolegia,
b) předseda Nejvyššího soudu proti předsedovi kolegia
Nejvyššího soudu,
c) předseda Nejvyššího správního soudu proti
předsedovi kolegia Nejvyššího správního soudu.
(5) Návrh na zahájení kárného řízení o kárné
odpovědnosti státního zástupce je oprávněn podat
a) ministr spravedlnosti a nejvyšší státní zástupce
proti kterémukoliv státnímu zástupci,
b) vrchní státní zástupce proti státnímu zástupci
příslušného vrchního státního zastupitelství, proti státnímu zástupci krajského
státního zastupitelství a státnímu zástupci okresního státního zastupitelství v
jeho obvodu,
c) krajský státní zástupce proti státnímu zástupci
příslušného krajského státního zastupitelství a státnímu zástupci okresního
státního zastupitelství v jeho obvodu,
d) okresní státní zástupce proti státnímu zástupci
příslušného okresního státního zastupitelství.